Photobucket

sobota, 16 stycznia 2016

Podróże małe i duże z uczniami Szkoły Podstawowej nr 33

W tym tygodniu w naszej bibliotece gościliśmy dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 33 w Olsztynie. Odwiedziły nas zarówno pierwszoklasiści, jak i ich starsi o rok koledzy. Na każdym spotkaniu wybieraliśmy się w literackie podróże, odkrywając dotąd nieznane nam miejsca. Nie od dziś wiadomo, że podróże kształcą, więc z każdej wycieczki wracaliśmy z głową pełną nowych informacji i pomysłów na zabawy.

Z uczniami klasy I odkryliśmy Lodową Krainę. Podróżując przez cztery pory roku i dwanaście miesięcy, dotarliśmy do miejsca zasypanego śniegiem. Spotkaliśmy pingwiny, misie polarne i Eskimosów. Na zakończenie naszej wyprawy dzieci wysłuchały opowiadania Tappi i pierwszy śnieg.

Z Krainy Lodu postanowiliśmy wybrać się do Irlandii, a towarzyszyły nam dzieci z klasy II E. Tam poznaliśmy dzieje św. Patryka - patrona Zielonej Wyspy oraz obejrzeliśmy piękne krajobrazy Irlandii. Ponadto dzieci obejrzały teatrzyk o psotnych skrzatach, które można tam spotkać. Z głowami pełnymi nowych wiadomości, udaliśmy się do trzynastkowej czytelni i wykonaliśmy... irlandzkie skrzaty! :)

Na zakończenie bibliotecznej przygody z uczniami Szkoły Podstawowej nr 33 pospacerowaliśmy ulicami Olsztyna, a naszym przewodnikiem był sam Mikołaj Kopernik! Zwiedzając miasto, odkryliśmy najważniejsze punkty na mapie Olsztyna - Wysoką Bramę, Katedrę, Zamek, Planetarium i wiele innych ciekawych miejsc. Zmęczeni długą wędrówką, postanowiliśmy odpocząć i obejrzeć teatrzyk o Królu Sielaw. Na pożegnanie dzieci wykonały obrazki, przedstawiające podwodny świat Warmii.

Dziękujemy wszystkim dzieciom ze Szkoły Podstawowej nr 33, które odwiedziły Trzynastkę w tym tygodniu. To były niesamowite dni, wypełnione uśmiechem, książkami i obietnicami na kolejne spotkania. :)
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z tych zajęć.